داستان زندگی

علی محمدی

داستان زندگی

علی محمدی

درس شصت و هشتم: اخم ها را باز کنید! شاد و خندان، شوخ طبع و لطیفه گو شوید!

 سلام بر عزیزان همراهم! خوشبختانه کاروان خودآگاهی در حرکت است! و شما دانش پژوهان روز به روز بالنده تر می شوید!

کودک انسانی در ابتدای تولد لحظاتی می گرید؛ گفته شده که این گریه نخستین، سیستم های گوناگون وجودی او را فعال می سازد! اما پس از این گریه نخستین، کودک در یشتر زمانها  و اوقات، خندان است و  فقط در صورت گرسنگی، سوزش پا  و درد، گریه می کند!  

اگر والدین،  محیط خانه را برای یازی، شادی و خنده، آماده سازند، بچه ها، روحیه طبیعی شادمان زیستن را ادامه می دهند، ولی اگر محیط زندگی بچه ها، پر از رنج و درد و تحقیر و تنبیه بدنی  باشد، کودک انسانی، به خود بدگمان می شود و از وجودش، احساس ناراحتی پیدا می کند و  رنج و  ناراحتی و غم  را می آموزد و نسبت به خودش، اخم  می کند. اری! چهره در هم  کشیدن در بیرون، نشانه اخم درونی برخود است! 

اکنون که بالغ شده اید، با خود وارد گفتگو شوید؛ از این به بعد از وجود خودتان، ناراحت نباشید! اگر حرف های منفی در مورد خودتان را که پذیرفته و باور کرده اید، عامل ناراحتی شما از خودتان است! آنها را دور بریزید و  باور خودتان در مورد خودتان را  تغییر دهید و اگر عملکرد بدی داشتید؛ نگاه داشتن  احساس گناه در خود، راه علاج نیست؛ بلکه با  پشیمانی، توبه و جبران در حد ممکن، باید از آن حالت خارج شوید! مطمئن باشید سرزنش، توبیخ و اخم کردن به خود، هیچ سودی ندارد و عمر و زمان فعلی شما را نیز تحت الشعاع خود قرار داده، نابود می کند! و اگر تجارب تلخ و حوداث ناگواری در زندگیتان اتفاق افتاده است، تداوم حسرت و سوگواری و نگاه داشتن حالت غم و اندوه، در خودتان، آن واقعه تلخ را تغییر نمی دهد و کمکی به شما نمی کند و  راه چاره حل آن مشکلات نیست! آن جادثه و تجربه تلخ در گذشته، اتفاق افتاده است و شما نیز خوب می دانید که آنچه را که در گذشته اتفاق افتاده، به هیچ وجه نمی توان تغییر داد!!!  فقط می توان نگاه، بینش، نگرش، تفسیر، تحلیل، احساسات و عواطف خود را در مورد آن حوادث و اتفاقات، عوض کرد؛ بدینسان  باید به تغییر ذهن و احساس خود که کاری مفید است، بپردازیم؛ نه  اخم بر خود و  غم خوردن  و سوگواری عاطفی را تداوم بخشیم! ،پس چرا شما بر خود، گره در جبین انداخته اید؟ ترشرویی با خود و دیگران چرا؟  

اخم هایتان را باز کنید؛ به حود و جهان بخندید تا درون و برون شما و  جهان هستی به شما لبخند بزند! شوخ طبع و لطیفه گو شوید تا دنیای جدیدی را تجربه کنید!

نظرات 1 + ارسال نظر
ن . یوسفیان جمعه 19 تیر 1394 ساعت 18:51

سلام استاد
امیدورام هر کجا که هستید خوب و خوش و سلامت باشید.
خیلی خیلی ممنون از این دروس عالی ، در صددم ، تیتر هایش را ، بر یک کاغذ A3 پرینت کنم و بر دیوار نصب کنم که همیشه مقابل رویم باشند........
پایدار باشید هر کجای این کره ارض که هستید.
جمعه 19 تیر ماه 1394

سلام علیکم! انشا الله در پناه خداوند باشید.
از تلاش شما برای بهروزی و تعالی خوشحالم. موفق باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.